There was an error in this gadget

::Hidup DiibAraT rOdA ::

Thursday, November 18, 2010

Sedey

uwaa!!~ aku sedey sangat :( 

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta




 

p/s : malam nie sedey!!~ uwaa!!~ rasa kehilangan!!~ down!!~ jiwa kaco :(

Wednesday, November 17, 2010

Kedatang KDYTM Tg Puan Pahang ke rumahku

pada 15 november 2011.. betapa bangganya kami sekeluar kerana buat julung-julung kalinya rumah kami di datangi KDYTM Tg Puan Pahang .. Ini disebabkan beliau membuat lawatan ke rumah kami.. sempena perancangan kami untuk membuka pusat Tenun Diraja Pahang..
Alhamdullilah.. akhirnya di buka pintu rezeki oleh Allah swt untuk kami.. semoga projek kami berjalan dengan jayanya.. kami sekeluarga berharap agar ini detik permulaan keluarga kami setelah pelbagai suka duka yang telah berlaku... disini saya nak share dengan kamu semua.. beberapa keping gambar2 yang telah saya pilih... seronok.. dan sedih melihat wajah mama dan abah.. dah lama tak nampak mama dan abah happy... semoga kegembiraan mama dan abah akan terukir sentiasa... Amin !!~





 * Tg Puan Pahang berpuas ati dengan kerja ayahku*
 * ini kenangan family dengan Tg Puan Pahang *

 * Chee wah!!~ sempat lagi adeq2 aku ni ha berposing!!~ hehehehe!!~ perasan lah tuh!!~ :P*

Sunday, November 14, 2010

Cinta Irc???

hahaha!!~
assalamualaikum!!~ thanks kepada yang sudi membaca cite2 nie!!~ actually tak tahu
sama ada boleh ker tak nadea citer kat sini..
sebut nama2 yang terlibat???
ekekeke!!~
mana tau kena saman lak!!~

kadang2 buntu tapi entah lah!!~ kalau nak diluahkan dalam diary malas lak nak menulis..
alang2 dah leh menaip nie on jerp lah!!~
kenapa perlu cerita lam nie?? nak kasi org nengok?? nak publisiti?? nak menunjuk??
come on lah u all semua!!~ nama pun blog kan.. 
tempat yang kita nak gunakan untuk meluahkan isi hati?? salah satu fungsi dia.. maybe lah kot..
malam nie!!~ ntah lah!!~ mood mcm nak sedih!!~ tp air mata tak kuar lak..
dada sebak!!~ ntah lah!!~ mungkin terpk kan sesuatu yang tak berpekdah kot..
korang mesti pernah dengar nick Nadea kan?? kalau irc tuh..server kc ker?? betul tak???
mcm2 mesti korang dengar citer tentang dia kan!!~
mesti ada yang baik dan ada yang buruk..betul tak?? ehhehe!!~
tapi tak kisah lah!!~ yang baik itu aku!!~ yang buruk itu kamu!!~ hak hakhak!~
mcm2... yang nak dicerita pasal love story semasa berjinak2 lam dunia irc nie!!~ perghh!!~
mang menguji kesabaran dan jiwa ku!!~
bercinta di dunia nyata n irc ni!!~ lebih sakit lagi lam irc nie tau tak korang!!~
sometimes dah mcm org giler dah duk menangis depan lappy sorang2..
hakhakha!!~ ntah lah giler ke apa!!~ tp itu lah yang ku perhatikan..melalui pengalaman dan juga kisah 
idup kawan2 ku yang dah lama join irc ni..
permulaan ku disini!~ april 2010.. sejak ptus ngan bf ku yg dah kapel lama.. ku join sini..
tp.. ntah mcm na lak leh in love ngan dak2 kat sini.. dah lah tak kenal..isk isk isk..
kalau nak diceritakan sorang2 sampai esok tak habis.. bayangkan lah dr bulan 4 sampai saat ni..3 lelaki dah buat aku bagai nak mati..hakhakhak!!~ punya lah sengal aku nie...
ari ni nak ku ceritakan satu persatu!!~ semoga anda dapat tahu cerita sebenar.. hehehe!!~ 
tapi dukacita nak bagi tau yang mataku dah ngantuk!!~ so!!~len kali lah ea...ekekeke!!~ :D

Friday, November 12, 2010

Bukan Cinta Jika Tidak Cemburu!!~

kesedihan!!~
Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.
Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.
Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.
Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia itu.
Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping. Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.
Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.
Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.
Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !
Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.
Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya
Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.
Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.
Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.
Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

Cinta

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.


Begitulah juga .........


Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....


Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.


Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.


Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....
~renungan bersama~
Hai!!~
okey!!~ kat sini nadea nak kenal kan adik2 nadea!!~ ni lah pic2 meke yang nadea dah jadikan slideshow!!~ nak letak sekeping2 mcm banyak lah!~

Untuk pengetahuan kawan2 semua!!~ nadea ni anak sulung dari 6 beradik!!~ kami terdiri daripada 3 lelaki dan 3 prempuan!!~ kira adil lah kan!!~ berpasangan semuanya!!~ nadea ni anak sulong!!~ yang kedua namanya iwan!~ yang ketiga rudy!!~ pastu yang seterusnya aisya, haiqal dan aleeya!!~
Kami nie jarang agak jauh lah jugak!!~ nadea lahir pada tahun 1987.. iwan tahun 89.. rudy lak tahun 1994.. aisya 2000 , haiqal 2003 dan aleeya 2005 ... :D
Nadea tak tahu lah adik2 bertambah ke tak!!~ hehe!!` mama lahir tahun 1966 mnakala abah lak 1965 :D ekekeke!!~
tak kisah lah!!~ yang penting :)

hopefully kami sekeluarga happy sokmo!!~ :D